.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برخورد با سايت‌ها، بجاي ماهواره‌

عضو هيئت رئيسه كميسيون فرهنگي مجلس گفت: در گاهي اوقات تصور مي‌شود كه نياز نيست كه جلوي ماهواره‌ها گرفته شود بلكه بايد جلوي سايت‌هاي هنرپيشه‌ها و مجلات گرفته شود.

حجت‌الاسلام سيدعلي طاهري اظهار داشت: در رابطه با دستورالعمل اجراي قانون حجاب و عفاف براي امنيت اجتماعي كه اخيرا از سوي وزارت كشور ابلاغ شد، تاكنون برنامه‌ريزي‌هاي و جلسات خوبي برگزار شده است.
وي اظهار نظر در اين مورد را زود دانست و افزود: براي اظهار نظر در مورد اين طرح بايد اجازه داد حداقل يك ماه از اين طرح بگذرد تا در مورد موفقيت يا عدم موفقيت آن نظر داد.

نماينده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به عوامل بي‌حجابي در سطح شهرهاي كشور گفت: عواملي متعددي براي گسترش بي‌حجابي در سطح جامعه وجود دارد كه مهم‌ترين دليل آن كار سنگين دشمن براي گسترش ناامني اخلاقي در جامعه است.

طاهري بيان داشت: دشمنان انقلاب اسلامي بعد از دفاع مقدس برنامه‌ريزي زيادي از طريق فعاليت‌هاي فرهنگي براي ضربه زدن به نظام به كار گرفتند.
وي ادامه داد: دو سال پيش يك مقام بلندپايه آمريكا اعلام كرد كه براي براندازي اين انقلاب نيازي به حمله نظامي نيست بلكه بايد از طريق كار فرهنگي به نظام ضربه زد و براي انجام آن هم بايد هزينه سنگين كرد.
طاهري اضافه كرد: علاوه بر تلاش دشمنان غفلت ما نيز در گسترش ناهنجاري‌هاي اجتماعي موثر است.
عضو هيئت رئيسه كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: اين غفلت هم در بخش خانواده و هم از جانب مسئولان است.
طاهري عنوان داشت: اگر در مدارس از همان دوران ابتدايي براي دانش‌آموزان كار حساب شده فرهنگي صورت گيرد ديگر در سطح مدارس راهنمايي شاهد ناهنجاري فرهنگي و اخلاقي نخواهيم بود.
وي خاطرنشان كرد: وقتي درست بررسي مي‌كنيم، شاهد هستيم كه كار اساسي در مدارس ما صورت نگرفته است و اين مركز به صورت ريشه‌اي آسيب‌ديده است.
طاهري اظهار داشت: در نحوه انتخاب معلمان و متون درسي ضعف‌هايي وجود دارد كه نتيجه آن ناهنجاري‌هاي اجتماعي است.
نماينده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شوراي اسلامي گفت: در صدا و سيما نيز گاهي اوقات ارتباط محرم و نامحرم سهل و آسان گرفته مي‌شود كه اين كار شبه در جامعه ايجاد مي‌كند.
طاهري از مكان‌هاي ديگر كه مسائل بي‌حجابي را ترويج مي‌كند را سينما دانست و تصريح كرد: اگر چه سينماهاي ما در يك سال اخير خوب شده و تحت كنترل قرار گرفته است اما در چند سال پيش پوشش حجاب به بدترين شكل ممكن به نمايش گذاشته مي‌شد.
وي با اشاره به عملكرد مجلات زرد گفت: در مجلات زرد عكس‌هاي برخي از هنرپيشه‌هاي به شكل بسيار زننده‌اي چاپ مي‌كنند كه در برخي اوقات در اجتماع به عنوان الگو براي جامعه مطرح مي‌شود.
طاهري بيان داشت: در كميسيون فرهنگي چندي پيش نمونه‌اي از اين مجلات آورده‌اند كه عكس‌هاي برخي از هنرپيشه‌ها در سايت‌هاي آنها به شكل كاملا افتضاح در معرض عموم قرار مي‌گيرد.
عضو هيئت رئيسه كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: با وجود همه اشكالاتي كه در سطح جامعه وجود دارد بايد به موضوع بدحجابي به صورت اساسي و فرهنگي پرداخته شود و در بخش اداري و آموزش و پرورش با توجه به ترفندهاي روزافزودن دشمنان بيشتر توجه شود.
وي همچنين با بيان اينكه اخيرا وي از سوي كميسيون فرهنگي به عنوان ناظر مجلس در شوراي فرهنگ عمومي معرفي شده است، گفت: طي نامه‌اي به مديركل فرهنگ و ارشاد استان از آنان خواسته شد كه مصوبات شوراي فرهنگ عمومي و ارزيابي عملكرد دستگاه‌ها براي اجراي آن را ارسال كنند كه منتظر پاسخ براي بررسي هستيم.
نماينده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شوراي اسلامي همچنين اعتراض متدينين جامعه از بي‌حجابي‌هاي جامعه را طبيعي و منطقي دانست و اظهار داشت: دغدغه‌هاي متدينين كه سال‌ها مطرح مي‌شد و گوش شنوايي نبود، به عنوان مطالبه اجتماعي در مجلس، ائمه جمعه و راهپيمايي كه از سوي مردم در پايان نماز جمعه انجام مي‌شود در آمده است.
طاهري افزود: اميدواريم مسئولان تكاني بخورند و به صورت فراگير نه در حد يك بخشنامه بلكه هم با كار زيربنايي و ريشه‌اي فرهنگي و هم به صورت كوتاه‌مدت براي مظاهر بي‌حجابي تلاش كنند.
وي با اشاره به طرح امنيت اجتماعي كه پيش از اين برگزار مي‌شود، عنوان داشت: ورود نيروي انتظامي به تنهايي موجب موفقيت در از بين بردن بي‌حجابي نيست بلكه حضور نيروي انتظامي بايد در مرحله آخر باشد.
عضو هيئت رئيسه كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: گشت‌هاي ارشاد به نوبه خود كار خوبي بود اما در حد كار سنگيني كه دشمن در سطح كشور اجراي مي‌كند نبوده است كه بايد به صورت ريشه‌اي با اين معضل برخورد مي‌شد.
وي با انتقاد از تعطيلي گشت‌هاي ارشاد از سوي احمدي‌نژاد گفت: اگر چه دليل وي مبني بر انجام كار ريشه‌اي هم مورد قبول بوده است اما عملكرد پليس در برخورد با مظاهر بي‌حجابي و بي‌بندباري خوب بوده است.
طاهري اظهار داشت: بايد با شيوه‌هاي جديد كه مورد سوء استفاده دشمنان نظام واقع نشود با كار زيربنايي مقابله و با مظاهر بي‌حجابي در جامعه برخورد شود./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.287 seconds.